Goede en slechte uitslag

💗Van de week moesten we na een spoed MRI van het  hoofd, naar de onco/neuroloog! Voor de uitslag de volgende dag naar R’dam en die gaf aan dat er geen verandering was, joepie, maar wat er nog wel was en iets erger geworden, een soort evenwichtstoornis,  BPPD, onschuldig maar vervelend, krijg er oefeningen voor.

Vandaag voor de 3de keer naar Rotterdam nu uitslag CT scan van buik en thorax. Dat was een heel ander verhaal. Lever niet gegroeid maar andere dingen wel en in die mate dat de oncoloog had besloten te stoppen met ebureline omdat het niet genoeg doet. Er is nog één chemo, die ik al eens eerder heb gehad Taxol en die werd er vanmiddag meteen gegeven na uitgebreid overleg met mij! Ze heeft me niets anders te bieden op dit moment, dus weinig keus! Ik heb sinds een week of 4 een zwelling die begon in de lies, er is tweemaal via echo gekeken of het trombose is, maar dat is het niet. De oncoloog zat met de handen in het haar en na de scan kwamen ze er achter dat ik een flinke uitzaaïng in de lymfklieren in de rechterkant van de buik heb. Deze uitzaaïgeng veroorzaakt erg veel pijn en het been is helemaal opgezet van lies tot enkel! Nu werden we tegen zessen gebeld door de onco verplgk.  ze  vertelde dat de oncoloog nog een keer overleg had gehad met een collega, want ze zochten iets om de pijndruk te verminderen, ik moet elke dag een heparine spuitje in mijn buik spuiten, na ja ik, Ruud dus, een wijkverplk gaat het hem voordoen en dan moet het goedkomen!!! nu maar hopen dat het werkt!

Hondje ook ziek, loopt slecht, is gisteren een paar uurtjes bij de dierenarts geweest, tanden schoongemaakt, nagelstjes geknipt, foto gemaakt van rug en r.achterpoot en ontstekingsremmers gehad, even afwachten of het helpt!

het was wel weer een weekje!💗💗💗

3 Comments

  1. Hallo Marijke,
    Ik las gisteren Ruud zijn blog en die van jou vanochtend. Wat een nare en slopende stappen iedere keer weer. Hopelijk werkt de nieuwe medicatie een beetje en kan het de pijn verminderen. Ook al kennen we elkaar niet echt, ik leef met je mee en gun je een comfortabel weekend.
    Vriendelijke groet,
    Derk de Geus

    Like

Plaats een reactie